الف- در هر فرمانداری کمیتهای تحت عنوان «کمیته انطباق مصوبات شوراهای اسلامی شهر با قوانین و مقررات» زیر نظر معاون فنی و عمرانی با استفاده از کارشناسان با تجربه و صاحب نظر در زمینه حقوق شهری تشکیل گردد تا در مهلت مقرر مصوبات بررسی و موارد مغایر با قوانین و مقررات کشور کتباً با امضای فرماندار به شورای ذیربط اعلام گردد.
تبصره- در صورت عدم وجود معاونت فنی و عمرانی در فرمانداری، کمیته انطباق زیر نظر فرماندار تشکیل میگردد.
ب- اعضای کمیته انطباق میبایست به گونهای انتخاب شوند که علاوه بر کارشناسان شاغل در فرمانداری حداقل یک کارشناس خبره شاغل در دفتر امور شهری و روستایی استانداری با معرفی مدیر کل مربوطه در کمیته یاد شده عضویت داشته باشند. استفاده از کارشناسان خارج از استانداری و فرمانداری بلامانع است.
ج- کمیته انطباق دبیرخانهای خواهد داشت که یکی از کارکنان فرمانداری به انتخاب فرماندار به عنوان دبیر آن انتخاب و مسئول انجام وظایف زیر خواهد بود:
1- ثبت مصوبات واصله و تکثیر و ارائه آن به اعضای کمیته قبل از تشکیل جلسه و ارسال نسخهای از آن به دستگاه اجرایی ذیربط و اخذ نظرات آن.
2- اعلام ساعت و روز تشکیل جلسه به اعضای کمیته.
3- طرح مصوبات واصله به ترتیب تاریخ وصول در جلسات کمیته و یادداشت خلاصهای از مذاکرات انجام گرفته پیرامون هر مصوبه.
4- تنظیم متن اعتراضیه نسبت به مصوبات مغایر با قانون و ارسال آن به شورای مربوط با امضای فرماندار.
5- پیگیری اعتراضات کمیته به مصوبات شورا و مراقبت بر عدم انجام مصوبه مورد اعتراض قبل از تعیین تکلیف نهایی.
6- ثبت و طرح جوابیه شورای شهر در جلسه کمیته.
درصورتی که شورا در پاسخ به اعتراضیه فرمانداری بر مصوبه خود اصرار نماید و فرمانداری جوابیه ارسالی را قانع کننده تشخیص ندهد، مصوبه مورد اختلاف جهت تعیین تکلیف نهایی به هیأت حل اختلاف استان یا مرکز حسب مورد ارسال خواهد شد.
د- کلیه دستگاههای اجرایی که تحت هر عنوان به مصوبه شورا معترض باشند میبایست اعتراضیه خود را قبل از انقضای مهلت مقرر به فرمانداری ارسال تا در کمیته مورد بررسی قرار گیرد.
بدیهی است در صورتی که کمیته انطباق اعتراض را وارد تشخیص دهد متن اعتراضیه تهیه و به شورا ارسال خواهد شد.
مصطفی پورمحمدی
http://rezapost.persianblog.ir/post/8
20/08/1390